Svetainės pritaikymo įrankiai

Teisėjais Lietuvoje gali būti tik Lietuvos Respublikos piliečiai.

Aukščiausiojo Teismo teisėjus, o iš jų – pirmininką, skiria ir atleidžia Seimas Respublikos Prezidento teikimu.

Apeliacinio teismo teisėjus, o iš jų – pirmininką, skiria Respublikos Prezidentas Seimo pritarimu.

Apylinkių, apygardų ir specializuotų teismų teisėjus ir pirmininkus skiria, jų darbo vietas keičia Respublikos Prezidentas.

Dėl teisėjų paskyrimo, paaukštinimo, perkėlimo ar atleidimo iš pareigų Respublikos Prezidentui pataria speciali įstatymo numatyta teisėjų institucija.

Asmuo, paskirtas teisėju, įstatymo nustatyta tvarka prisiekia būti ištikimas Lietuvos Respublikai, vykdyti teisingumą tik pagal įstatymą.

Oficialioji konstitucinė doktrina

Svarbiausios nuostatos nuo 1993 iki 2020 m. (Informacija atnaujinta: 2020.11.17)

  1. KONSTITUCINĖS SANTVARKOS PAGRINDAI
  2. ASMENS KONSTITUCINIS STATUSAS
  3. TEISINĖ ATSAKOMYBĖ
  4. VALSTYBĖ IR JOS INSTITUCIJOS
  5. SEIMAS
  6. RESPUBLIKOS PREZIDENTAS
  7. VYRIAUSYBĖ
  8. KONSTITUCINIS TEISMAS
  9. TEISMAI. PROKURATŪRA
  10. VIETOS SAVIVALDA IR VALDYMAS
  11. VALSTYBĖS BIUDŽETAS IR FINANSAI
  12. VALSTYBĖS KONTROLĖ
  13. UŽSIENIO POLITIKA IR VALSTYBĖS GYNIMAS

Oficialioje konstitucinėje doktrinoje pateikiamos reikšmingiausios Konstitucinio Teismo aktuose suformuotos oficialiosios konstitucinės doktrinos nuostatos įvairiais nevienareikšmiškai visuomenėje ir teisininkų bendruomenėje vertinamais klausimais, svarbiais tiek visai valstybei, tiek kiekvienam piliečiui, išaiškinta Lietuvos valstybės pamatinių konstitucinių aktų prigimtis ir reikšmė Konstitucijai.

Konstitucijos naujienos

Įvertino siūlymą atidėti partnerystės instituto įsigaliojimą: prieštarauja Konstitucijai

25-06-22

Seimo Teisės departamento nuomone, siūlymas metams atidėti partnerystės instituto įsigaliojimą prieštarauja Konstitucijai, konstituciniams teisinės valstybės ir atsakingo valdymo principams. 

Seimo komitetas: priemokų už sveikatos paslaugas uždraudimas neprieštarauja Konstitucijai

25-06-09

Vyriausybės siekis uždrausti gydymo įstaigoms imti bet kokias papildomas priemokas už valstybės finansuojamas sveikatos priežiūros paslaugas neprieštarauja Konstitucijai, teigia Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas (TTK).

Seimo teisininkai: priemokų už gydymą uždraudimas gali prieštarauti Konstitucijai

25-06-05

Vyriausybės siekis uždrausti gydymo įstaigoms imti bet kokias papildomas priemokas už valstybės finansuojamas sveikatos priežiūros paslaugas gali prieštarauti Konstitucijai, teigia Seimo teisininkai.

Siūlymas grąžinti per pandemiją sumokėtas baudas prieštarauja Konstitucijai

25-06-04

Siūlymas numatyti galimybę gyventojams atgauti jų sumokėtas baudas dėl COVID-19 pandemijos metu nepaisytš karantino ir ekstremaliosios situacijos ribojimų prieštarauja Konstitucijai, mano Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas (TTK). 

Dėl per pandemiją sumokėtų baudų susigrąžinimo – griežtas Seimo teisininkų įvertinimas

25-05-28

Siūlymas numatyti galimybę gyventojams atgauti jų sumokėtas baudas už karantino ir ekstremaliosios situacijos ribojimų nesilaikymą per COVID-19 pandemiją prieštarauja Konstitucijai, nurodo Seimo kanceliarijos Teisės departamentas.

KT spręs dėl nuosprendžių vykdymo nėščioms moterims atitikimo Konstitucijai

25-05-10

Konstitucinis Teismas (KT) nutarė įvertinti, ar Baudžiamojo proceso kodekso (BPK) nuostatos, pagal kurias teismo nuosprendžio vykdymas negali būti atidėtas už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteistoms nėščioms moterims, neprieštarauja Konstitucijai.