Svetainės pritaikymo įrankiai

10-asis LR Konstitucijos pakeitimas

Žin., 2013, Nr. 118-5946

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KONSTITUCINIO TEISMO PIRMININKAS

 PRANEŠIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCIJOS 125 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO GALIOJIMO SUSTABDYMO

 

 2013 m. lapkričio 13 d.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2013 m. lapkričio 13 d. sprendimu „Dėl  pareiškėjo – Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. lapkričio 7 d. nutarime Nr. XII-583 „Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Lietuvos Respublikos Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymas pagal priėmimo tvarką neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ išdėstyto prašymo priėmimo“ priėmė nagrinėti pareiškėjo – Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. lapkričio 7 d. nutarime išdėstytą prašymą ištirti, ar Lietuvos Respublikos Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymas pagal priėmimo tvarką neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 69 straipsnio 1 daliai, 147 straipsnio 1 daliai, konstituciniam teisinės valstybės principui.

Pagal Lietuvos Respublikos Konstitucijos 106 straipsnio 4 dalį Seimo nutarimas ištirti, ar aktas neprieštarauja Konstitucijai, sustabdo šio akto galiojimą. Konstitucinio Teismo sprendime konstatuota, kad jo sprendimas priimti pareiškėjo – Seimo prašymą ir atitinkamo teisės akto galiojimo sustabdymas priėmus prašymą nepanaikina ir nepakeičia įvykusių teisinių padarinių.

Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje nustatyta: „Jeigu Konstitucinis Teismas priima sprendimą priimti nagrinėti prašymą, Konstitucinio Teismo pirmininkas tuoj pat apie tai oficialiai paskelbia „Valstybės žiniose“, taip pat Konstitucinio Teismo interneto tinklalapyje. Šiame pirmininko pranešime turi būti nurodytas tikslus ginčijamo akto pavadinimas, jo priėmimo data ir tai, jog pagal Konstitucijos 106 straipsnį minėto akto galiojimas sustabdomas nuo šio oficialaus paskelbimo dienos iki Konstitucinio Teismo nutarimo dėl šios bylos paskelbimo.“

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Konstitucijos 106 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo įstatymo 26 straipsnio 2 dalimi,

p r a n e š u,  kad nuo šio pranešimo oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“ dienos iki bus paskelbtas Konstitucinio Teismo nutarimas šioje byloje sustabdomas Lietuvos Respublikos Seimo 2006 m. balandžio 25 d. priimto Lietuvos Respublikos Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymo (Žin., 2006, Nr. 48-1701) galiojimas.

 

Konstitucinio Teismo pirmininkas

Romualdas Kęstutis Urbaitis


125 straipsnis

125 straipsnio pakeitimas. Nr. X-572, 2006-04-25

Oficialioji konstitucinė doktrina

Svarbiausios nuostatos nuo 1993 iki 2020 m. (Informacija atnaujinta: 2020.11.17)

  1. KONSTITUCINĖS SANTVARKOS PAGRINDAI
  2. ASMENS KONSTITUCINIS STATUSAS
  3. TEISINĖ ATSAKOMYBĖ
  4. VALSTYBĖ IR JOS INSTITUCIJOS
  5. SEIMAS
  6. RESPUBLIKOS PREZIDENTAS
  7. VYRIAUSYBĖ
  8. KONSTITUCINIS TEISMAS
  9. TEISMAI. PROKURATŪRA
  10. VIETOS SAVIVALDA IR VALDYMAS
  11. VALSTYBĖS BIUDŽETAS IR FINANSAI
  12. VALSTYBĖS KONTROLĖ
  13. UŽSIENIO POLITIKA IR VALSTYBĖS GYNIMAS

Oficialioje konstitucinėje doktrinoje pateikiamos reikšmingiausios Konstitucinio Teismo aktuose suformuotos oficialiosios konstitucinės doktrinos nuostatos įvairiais nevienareikšmiškai visuomenėje ir teisininkų bendruomenėje vertinamais klausimais, svarbiais tiek visai valstybei, tiek kiekvienam piliečiui, išaiškinta Lietuvos valstybės pamatinių konstitucinių aktų prigimtis ir reikšmė Konstitucijai.

Konstitucijos naujienos

Seimo teisininkai: ribojimai priesaiką sulaužiusiems politikams prieštarauja Konstitucijai

2024-07-08

Siūlymas šiurkščiai Konstituciją pažeidusiems ir priesaiką sulaužiusiems politikams 10 metų apriboti galimybę užimti premjero, ministro, Seimo pirmininko, jo pavaduotojo ir kitas pareigas parlamente prieštarauja Konstitucijai. Tokią išvadą padarė Seimo...

Izraelio AT: ultraortodoksai žydai privalo tarnauti kariuomenėje

2024-06-25

Izraelio Aukščiausiasis Teismas antradienį vienbalsiai nusprendė, kad ultraortodoksai vyrai turi būti pradėti šaukti į karinę tarnybą.

Išimčių didinimas ar kartelės mažinimas – kaip spręsti pilietybės išsaugojimo klausimą?

2024-05-19

Antrą kartą nepavykus referendumui dėl Lietuvos pilietybės išsaugojimo, yra svarstomi kiti būdai, kurie leistų įteisinti dvigubą pilietybę. Kokiais dar teisiniais būdais galima būtų išspręsti šį pilietybės išsaugojimo klausimą, LRT RADIJO laidoje „60...

Buvęs KT pirmininkas apie Pilietybės įstatymo pataisas: siūloma tai, kas neįmanoma

2024-05-14

Po penkerių metų surengtas referendumas dėl pilietybės išsaugojimo įvyko, tačiau Konstitucijai pakeisti pritrūko maždaug 170 tūkst. palaikančių balsų. Užsienio lietuviai neslepia apmaudo, o referendumo iniciatoriai gręžiasi į Seimą, kuriam teikia pilietybės...

Seimo pirmininkė neatmeta dar vieno referendumo dėl pilietybės išsaugojimo galimybės

2024-05-13

Nepavykus antrajam referendumui dėl pilietybės išsaugojimo, Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen neatmeta galimybės, kad referendumas bus organizuojamas darsyk.

Ingrida Danėlienė. Pilietybės referendumas 2.0: tobulų formuluočių nebūna

2024-05-10

2019 m. vykusio pilietybės referendumo metu balsavimui buvo pateikta būtent mano (drauge su prof. Vytautu Sinkevičiumi) kurta formuluotė. Pamenu, jog tiek tuometinė opozicija („konservatoriai“), tiek referendumą inicijavę tuometiniai valdantieji...