Svetainės pritaikymo įrankiai

Asmuo turi būti išnaudojęs visas jo konkrečiu atveju galimas veiksmingas teisinės gynybos priemones:

• pasinaudojęs privaloma išankstine ginčų nagrinėjimo ne teisme tvarka, jei tokia yra įstatymų nustatyta (pvz., įstatymų nustatytais atvejais kreipęsis į darbo ginčų komisiją dėl jo konstitucines teises ar laisves pažeidžiančio sprendimo);
• kreipęsis į teismą dėl jo konstitucines teises ar laisves pažeidžiančio sprendimo (ar jam nepalankaus sprendimo, kurį priėmė institucija, nagrinėjanti ginčą privaloma išankstine neteismine tvarka);
• apskundęs jam nepalankų pirmosios instancijos teismo sprendimą apeliacine tvarka;
• jeigu ginčas nagrinėjamas bendrosios kompetencijos teismuose, – apskundęs jam nepalankų apeliacinės instancijos teismo sprendimą kasacine tvarka.

Į Konstitucinį Teismą galima kreiptis tik tada, kai byloje dėl asmens konstitucines teises ar laisves pažeidžiančio sprendimo yra priimtas galutinis ir neskundžiamas teismo sprendimas, kuriuo byla išnagrinėta iš esmės (pvz., Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartis (nutarimas) arba Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo nutartis (sprendimas)) arba atsisakyta priimti per įstatyme nustatytą terminą paduotą skundą (pvz., Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartis atsisakyti priimti kasacinį skundą).

Prieš pateikiant Konstituciniam Teismui individualų konstitucinį skundą nereikalaujama kreiptis į bendrosios kompetencijos ir (ar) administracinius teismus dėl proceso atnaujinimo ar į Europos Žmogaus Teisių Teismą.

Informacija atnaujinta: 2020-12-11

Oficialioji konstitucinė doktrina

Svarbiausios nuostatos nuo 1993 iki 2020 m. (Informacija atnaujinta: 2020.11.17)

  1. KONSTITUCINĖS SANTVARKOS PAGRINDAI
  2. ASMENS KONSTITUCINIS STATUSAS
  3. TEISINĖ ATSAKOMYBĖ
  4. VALSTYBĖ IR JOS INSTITUCIJOS
  5. SEIMAS
  6. RESPUBLIKOS PREZIDENTAS
  7. VYRIAUSYBĖ
  8. KONSTITUCINIS TEISMAS
  9. TEISMAI. PROKURATŪRA
  10. VIETOS SAVIVALDA IR VALDYMAS
  11. VALSTYBĖS BIUDŽETAS IR FINANSAI
  12. VALSTYBĖS KONTROLĖ
  13. UŽSIENIO POLITIKA IR VALSTYBĖS GYNIMAS

Oficialioje konstitucinėje doktrinoje pateikiamos reikšmingiausios Konstitucinio Teismo aktuose suformuotos oficialiosios konstitucinės doktrinos nuostatos įvairiais nevienareikšmiškai visuomenėje ir teisininkų bendruomenėje vertinamais klausimais, svarbiais tiek visai valstybei, tiek kiekvienam piliečiui, išaiškinta Lietuvos valstybės pamatinių konstitucinių aktų prigimtis ir reikšmė Konstitucijai.

Konstitucijos naujienos

Dainius Žalimas. Kodėl prezidento atsakomybė už naują koaliciją atrodo didžiausia

2024-11-20

Kaip žadėjau ir buvau paskatintas kai kurių feisbuko draugų, trumpai rašau apie konstitucinę prezidento atsakomybę sudarant naują vyriausybę iš dabar suformuotos koalicijos atstovų.

Rytis Satkauskas. Tautinių mažumų įstatymas – grąžinantis į praeitį

2024-11-11

Lapkričio 7 d. Seime priimtas Tautinių mažumų įstatymas. Tai dar kartą primena, kad lenkų mažuma Lietuvoje diskriminuojama mažiausiai. 

Teisėjai prašo keisti Konstituciją ir numatyti teisę jiems tiesiogiai kreiptis į KT

2024-11-10

Visuotinis teisėjų susirinkimas prašo Seimo jų savivaldos institucijai – Teisėjų tarybai – suteikti teisę kreiptis į Konstitucinį Teismą (KT).

Teisininkė Ieva Rasimaitė: ir pati apie tai, kas yra pilietiškumas, supratau ne 20-ies

2024-10-29

Teisininkė Ieva Rasimaitė: ir pati apie tai, kas yra pilietiškumas, supratau ne 20-ies

ŠMC vadovo konkursą laimėjęs V. Klimašauskas: vizija - matyti ŠMC pilną žmonių

2024-10-29

ŠMC vadovo konkursą laimėjęs V. Klimašauskas: vizija - matyti ŠMC pilną žmonių

Konstitucijos egzamine – rekordinis skaičius dalyvių skaičius

2024-10-28

Teisingumo ministerijos inicijuotą Konstitucijos egzaminą šiemet laikė rekordinis dalyvių skaičius per visus 18-a metų – daugiau nei 30 tūkstančių, rašoma Teisingumo ministerijos pranešime žiniasklaidai.